Parkeerkosten Scheldestraat terug te vragen vanwege fout gemeente

Mensen die tussen 1 januari 2024 en vandaag 22 mei 2024 hebben betaald voor parkeren in de Vlissingse Scheldestraat krijgen hun geld terug. Vanwege een fout in de parkeerverordening heeft de Scheldestraat niet in het areaal ‘betaald parkeren’ gestaan. Dat laat de gemeente Vlissingen weten.

Door de fout blijkt de situatie op straat anders dan in het beleid is vastgelegd, zegt de gemeente. Op straat geldt betaald parkeren, terwijl dat niet in het beleid was vastgelegd. De fout wordt spoedig hersteld. Wie tussen 1 januari en 22 mei 2024 heeft betaald voor parkeren kan de parkeerkosten terug krijgen. Het gaat om de parkeerautomaten en/of verkoopnummers 118449, 118450 en 118451. Om de parkeerkosten terug te krijgen moet een kopie van het bonnetje of een screenshot van de transactie op de parkeerapp worden overlegd. Deze moeten worden gestuurd aan: handhavingsteam@vlissingen.nl.

Belangrijk is dat alle gegevens duidelijk leesbaar zijn, dus datum en tijd, automaat- of verkoopnummer, totale parkeerkosten, rekeningnummer (voor het terugstorten) en tenslotte de volledige naam. Alle parkeerkosten worden dan teruggestort.