Vier inwoonsters van Vlissingen benoemd tot Lid in de Orde van Oranje Nassau
Zaterdag reikte burgemeester Bas van den Tillaar koninklijke onderscheidingen uit aan vier inwoonsters van de gemeente Vlissingen. De dames werden alle vier benoemd tot Lid in de Orde va Oranje Nassau voor hun vrijwillige inzet op sociaal en sportief gebied.
Elly Kempe-Jacobse werd onderscheiden vanwege haar inzet sinds 1992 als trainer van de Souburgse ouder-peuter gymklassen. Sinds enkele jaren is ze ook pleegouder bij Juvent. Yvonne Pieters-Roest werd onderscheiden vanwege haar inzet als winkelcoördinator bij Terre des Hommes sinds 2010. Samira Mansab is al sinds 2010 actief als vrijwilliger bij GPC Vlissingen. Van 2015 tot 2025 was ze actief bij Groene Ster als bestuurslid en bij de wedstrijddagcommissie. Marion van Belzen-Kokelaar tenslotte is al sinds 1975 actief als trainer, bestuurslid en organisator bij de Vlissingse Turn Vereniging,
Tijdens de lintjesregen op 24 april had de burgemeester deze decorandi al telefonisch op de hoogte gesteld van hun benoeming tot lid in de Orde van Oranje Nassau. Maar in verband met de meivakantie moest de uitreiking verplaatst worden naar 9 mei.

Foto: Streekomroep Walcheren

