Ruth Poppe-de Viet nieuwe fractievoorzitter GroenLinks/PvdA Middelburg
Op 30 maart nam Middelburg afscheid van de oude gemeenteraad, waaronder GroenLinks/PvdA duo-fractievoorzitters Marianne Golsteijn en Caroline Diepeveen. Vlak voor de installatie van de nieuwe gemeenteraad op 1 april, heeft de Middelburgse fractie een nieuwe voorzitter gekozen: raadslid Ruth Poppe-de Viet.
Poppe-de Viet is sinds 2022 raadslid namens GroenLinks/PvdA en stond tijdens de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen op plek twee van de kandidatenlijst, waar de partij zeven zetels heeft behaald. Met bijna 1.400 voorkeursstemmen keerde zij eenvoudig terug in de gemeenteraad. In haar werkzame leven werkt zij als strategisch adviseur bij Rijkswaterstaat.
Foto: gemeente Middelburg/Fotografie Percy’s

