Parkeermanager en korting op parkeerplek moeten ophef over parkeergarage Vlissingen sussen

De gemeente Vlissingen stelt vanaf 2024 een parkeermanager aan. Deze parkeermanager geldt als aanspreekpunt voor parkeerders en moet het parkeren in het algemeen en vooral in parkeergarages verbeteren. De gemeente doet dit vanwege de eerder ontstane ophef over de nieuwe verdeling van parkeerplekken in parkeergarage Scheldeplein.

In oktober zijn huurders van parkeerplekken in de parkeergarage een petitie gestart omdat ze het niet eens zijn met de nieuwe verdeling van de parkeerplekken. Volgens de huidige huurders krijgen zij een andere plek omdat de nieuwe bewoners van Kop van het Dok ook parkeerplaatsen krijgen. De huidige huurders zouden een verdieping naar beneden moeten verhuizen in de parkeergarage omdat er meer gebruikers aanspraak op de parkeerplaatsen op de tweede verdieping maken dan er parkeerplaatsen zijn.

De gemeente heeft onderzoek gedaan naar de situatie in de parkeergarage en erkent het probleem. Er wordt geconcludeerd dat er op dit moment zaken juridisch en communicatief niet goed geregeld zijn. Daarom wordt er naar oplossingen gezocht.

Korting op parkeerplek

Zo houdt of krijgt een deel van de abonnementhouders op korte termijn de aangewezen parkeerplaats in parkeergarage Scheldeplein. Met het andere deel van de abonnementhouders gaat de gemeente in gesprek om te kijken of zij een andere parkeerplek willen aanvaarden. Deze laatste groep abonnementhouders krijgen een korting op hun parkeerplek.

Op basis van de gesprekken met abonnementshouders en verder onderzoek naar de structuur, communicatie en dienstverlening rondom parkeren hakt de gemeente in het voorjaar van 2024 een knoop door om tot een definitieve oplossing te komen. De parkeermanager speelt hier een belangrijke rol in. Hij of zij moet vraagstukken rondom parkeervergunningen, parkeertarieven, handhaving en de beschikbaarheid van parkeerstukken in de gaten houden.

Dit is een bericht van Omroep Zeeland.