Inwoners bepalen mee in parkeerbeleid Vlissingen
De gemeente Vlissingen komt met een nieuw parkeerbeleid. Voordat de eerste verandering gemaakt zijn, vraagt de gemeente om de inbreng van haar inwoners: “We willen graag uw mening horen”, aldus de gemeente. “Waar loopt u tegenaan als u uw voertuig of uw auto wilt parkeren? En wat kan de gemeente daar volgens u aan veranderen?” Inwoners hebben tot en met 31 augustus om hun mening door te geven.
Dat de inwoners van de gemeente Vlissingen een stem hebben in het nieuwe parkeerbeleid valt uiteraard te prijzen. Tegelijkertijd is het ook de logische realiteit aangezien het de portemonnee van de inwoners kan beïnvloeden: “Het is goed om te weten dat de aanleg en het onderhoud van parkeerplaatsen altijd geld kost. Het beleid gaat daarom ook over de vraag wie daarvoor betaalt”, aldus de gemeente.
Daarbij is de keuze simpel: “Er zijn twee opties”, verklaart de gemeente. “De daadwerkelijke gebruikers van die parkeerplaatsen kunnen de financiën dragen via betaald parkeren of de gehele gemeenschap via andere belastingen.” Om de inwoners zo geïnformeerd mogelijk te laten bepalen over het nieuwe parkeerbeleid zijn er verschillende inloopbijeenkomsten gepland. Deze zijn te vinden op deze website. Op deze pagina kunt u ook uw mening laten weten.


